De derde belanghebbende groep is de groep: ‘Ondernemers’.

Ondernemers zijn altijd bezig met hun bedrijf te ontwikkelen en naar een nieuwe en betere fase te brengen. Buiten het doel om mensen te helpen met hun kennis wil een ondernemer natuurlijk ook altijd een boterham verdienen, en het liefst zo snel en zo veel mogelijk zodat hijzelf en het bedrijf kunnen groeien. De ondernemers kunnen onderzoeksresultaten gebruiken die met hun bedrijfstak te maken hebben en deze dan gebruiken om hier op in te spelen en hun bedrijf te verbeteren.

Voorbeeld:  Een eigenaar van een sportschool krijgt de onderzoeksresultaten binnen van  een marktonderzoek naar sporten. Hierin leest hij dat van alle mensen die sporten 40% bij de sportschool zit aangesloten. Ook leest hij dat ruim 75% van deze mensen dit het liefste in de avond doen. Hierop kan hij dus inspelen door de prijzen, abonnementen of openingstijden aan te passen zodat hij meer leden of meer geld binnen kan halen.

Wilt u zelf als ondernemer ook vragen stellen aan burgers of uw personeel? Neem dan contact met ons op.