Klantverhalen

Author Picture

"Overal waar je komt hoor je dat gemeenten niet naar de burger luisteren of dat er niets met hun stem gebeurt. Een Tip-burgerpanel is een mooie manier om dingen in de gemeenschap te laten zakken en te kijken wat de burgers vinden. Je stopt als het ware een peilstok in je gemeente."

- Roy Keller, voorzitter Nederlandse Nieuwsbladpers (NNP)   
Author Picture

"Op deze manier kunnen wij als krant nog dichter bij de burger komen te staan. Daarnaast kunnen we op een leuke en interessante manier nieuws hieruit genereren en daarbij zijn dit soort onderzoeken ook van grote toegevoegde waarde voor de politiek in de gemeente Laarbeek."

Karel van Deurzen, algemeen vennoot Laarbeek Media   
Author Picture

"Lokaal nieuws en lokale informatie ‘met, voor en door de gemeenschap’ brengen is de core business van Concentra Media Nederland. Inwonersonderzoek uitvoeren is dat niet. “We speurden al een tijdje naar een goede partner die ons hierbij zou kunnen helpen. Het in Horst aan de Maas gevestigde Toponderzoek was eveneens op zoek naar een partij om mee samen te werken. Al vrij snel nadat we aan elkaar waren voorgesteld, was er een ‘klik’. Die bleef. Toponderzoek heeft veel ervaring en goede resultaten geboekt door het opzetten van verschillende burgerpanels. Ik kijk dan ook erg uit naar onze samenwerking en verwacht er veel van.”

- Roger Scholtes, commercieel directeur Concentra Media Nederland   
Author Picture

"Wij hebben het concept van burgerpanels omarmd, want feiten vanuit de gemeenschap kunnen voor ons interessant nieuws opleveren. De resultaten van de raadplegingen vormen een mooie basis voor journalistieke verhalen."

- Willie Thijssen, hoofdredacteur DAS Publishers   
Author Picture

"Door lid te worden van burgerpanel TipdeloopHelmond.nl geeft u maandelijks, op een onafhankelijke manier, uw mening over actuele onderwerpen. Raadplegingen onder de burgers vinden in onze stad niet plaats en daarom hebben De Loop Helmond en Toponderzoek de handen ineen geslagen om dit te realiseren."

Ad Klaasen, eigenaar Ad Communicatie   
Author Picture

"Burgerpanel TipMooiGeldropMierlo.nl maakt zichtbaar wat er speelt én leeft in de haarvaten van onze gemeenschap. Doordat we meningen raadplegen, stoppen we niet bij de probleemsignalering, zoals bij een peiling of een poll weleens het geval is. Bij een raadpleging gaan we een stap verder. Op zoek naar de gouden pareltjes. Journalistiek gaan we hier dieper op in."

- Guillaume van Stiphout, franchisenemer MooiGeldropMierlokrant   
Author Picture

"Dankzij het TIP-burgerpanel kunnen we onze artikelen meer duiden. We kunnen allemaal denken dat er iets leeft onder de Texelaars, maar als je het echt wilt weten, dan ontkom je er niet aan om ze zelf het vraagstuk voor te leggen. TipTexel.nl helpt ons daarbij."

- René de Lange, uitgever TexelseCourant en bestuurslid NNP   
Author Picture

"Met het Tip-burgerpanel kun je significant een goede steekproef houden. Je zou er zelfs de landelijke politiek mee kunnen beïnvloeden."

- Roy Keller, voorzitter Nederlandse Nieuwsbladpers (NNP)   
Author Picture

"Onze lezers kunnen via het burgerpanel TipHorstaandeMaas zonder veel moeite hun zegje doen.”

- Eric van Kempen, directeur Kempen Nieuwsmedia   
Author Picture

"Het is een meerwaarde voor ons uitgeversbedrijf en voor de inhoud van onze weekbladen die midden in de samenleving staan. Door regelmatige raadplegingen bouw je een langdurige relatie op met je lezers en inwoners. We kijken uit naar de verrassende vragen en uitkomsten. Een voordeel is ook dat de gemeenten, verenigingen en commerciële partijen het panel via ons kunnen raadplegen."

- John van Veggel, manager Das Publishers   
Author Picture

"Uw mening wordt geraadpleegd, waardoor regionale besluiten, die ons allen in Geldrop-Mierlo aangaan, afgestemd zijn op de wensen en ideeën van Geldrop- en Mierlonaren. Dit komt doordat honderden Geldrop- en Mierlonaren meedenken en meepraten. Niet incidenteel, maar maandelijks,"

- Emmy Pero, redactie MooiGeldropMierloKrant   
Author Picture

“Met onze kranten willen we dicht bij de samenleving staan; we willen inzicht krijgen wat er in de haarvaten van die samenleving leeft. Toponderzoek kan ons daarbij prima helpen. Samen gaan we Limburgsbreed per gemeente een representatief burgerpanel opzetten, dat meedenkt over wat lokaal leeft en speelt.”

- Rob Willems, manager redactie Concentra Media en uitgever Via-kranten   
Author Picture

“Met TipGemertsNieuwsblad.nl maken we uw mening zichtbaar. Iedereen heeft een mening over wat er speelt in deze wereld -dichtbij en verder van huis- maar deelt deze vaak alleen thuis, op kantoor of in de sportkantine.

Hoe een gemiddelde inwoner van de gemeenten Gemert-Bakel of Boekel over bepaalde zaken dacht, was voorheen vaak onduidelijk. Burgerpanel TipGemertsNieuwsblad.nl laat zien wat er leeft en biedt u de mogelijkheid om daarover oplossingsgericht mee te denken en mee te praten. Dat komt zowel de nieuws- en informatievoorziening als de gemeenschap als geheel ten goede. Het sluit naadloos aan op onze kerngedachte dat samen sterker maakt. En dat is top!“

Marcel Bosmans en Rob Vlemmings van Gemert Media, uitgever van het Gemerts Nieuwsblad   
Author Picture

"Wij hebben het concept van burgerpanels omarmd, want feiten vanuit de gemeenschap zorgen voor het allerbelangrijkste nieuws dat je kunt hebben. Als lokale uitgever heb je daar iets aan."

- Roy Keller, voorzitter Nederlandse Nieuwsbladpers (NNP)   
Author Picture

"TipAsten past helemaal in deze tijd van burgerparticipatie waarin burgers steeds meer willen meedenken en meepraten. Ze doen dit al op social media. We hopen dat we met TipAsten meer structuur kunnen krijgen in die meningen en zo als weekblad nog meer in de haarvaten van de Astense samenleving te komen. We willen naar een burgerpanel met 500 Astenaren."

- Willie Thijssen, hoofdredacteur Peelbelang, t' Contact en Weekblad voor Deurne   
Author Picture

“Burgerpanel TipMooiRooi.nl is een soort burgerpanel die we opgestart zijn omdat we de meningen van Rooienaren zeer belangrijk vinden. We willen de politiek laten zien wat de burgers van Sint-Oedenrode nu echt zelf denken.”

Jeroen van de Sande, mede-eigenaar DeMooiKrant   
Author Picture

"Wij hebben besloten om ook met Tip-burgerpanel mee te doen. Het lijkt ons echt een meerwaarde voor ons bedrijf en de inhoud van de krant, dat midden in de regio staat. Door regelmatige raadplegingen, bouw je een langdurige relatie op met je lezers en inwoners. We kijken uit naar de verrassende vragen en uitkomsten. Een bijkomstig voordeel is dat ook verenigingen en gemeenten vragen kunnen stellen via het panel."

- Chantal Roest, uitgever weekblad De Maas&Waler   
Top